
Los Andželo Kalifornijos universiteto (UCLA) atliktas tyrimas atskleidė, jog išgeriant tris ar daugiau žalios ar juodos arbatos puodelius per dieną insulto tikimybė sumažėja daugiau nei 21 proc.
Naudodamiesi 9 tyrimų duomenimis, mokslininkai pastebėjo, kad asmenys, kurie išgeria 3 ir daugiau puodelių žalios ar juodos arbatos per dieną, lyginant su išgeriančiais tik vieną puodelį ar dar mažiau, turi 21 proc. mažesnę tikimybę patirti insultą. Tiek žalios, tiek ir juodos arbatos poveikis yra vienodas. Tyrime, kuriame ištirti 4378 insulto atvejai, dalyvavo 194965 asmenys iš Kinijos, Japonijos, Suomijos, Olandijos, Australijos ir JAV.
„Mūsų tyrimas rodo, kad per dieną išgeriami trys arbatos puodeliai gali padėti sumažinti insulto tikimybę net 21 proc. Šios išvados yra susijusios tik su žalios ir juodos arbatos vartojimu. Kol kas dar yra per anksti nurodyti konkrečią arbatos sudedamąją dalį, kuri lemia tokius rezultatus", - teigė tyrimui vadovavęs David Geffen vardo medicinos mokyklos Medicinos ir biologinės chemijos departamento profesorius dr. Lenore Arab.
Šiuo metu dar nėra žinoma, ar arbata turi teigiamą poveikį jau patyrus insultą. Taip pat nežinoma, ar insulto tikimybę sumažina ir kitų rūšių arbatos (pavyzdžiui, baltos ir kt.) vartojimas. Tam reikalingi papildomi tyrimai, kurie, pasak mokslininkų, bus atliekami artimiausiu metu.
Insultas yra antroji pagal dažnumą pasaulyje mirties bei negalios priežastis. Kasmet insultą patiria daugiau nei 20 milijonų pasaulio gyventojų.
Tyrimas, kurį rėmė Didžiojoje Britanijoje esantis Lipton arbatos institutas, vasarį buvo pristatytas Amerikos širdies asociacijos organizuotoje Tarptautinėje insulto konferencijoje.
Informacijos šaltinis:
www.sveikaszmogus.lt
Komentarai
- Komentarų nėra, būk pirmas!
Pridėti Komentarą